ASPEKTY EKOLOGICZNE LPG
Bardzo ważnym aspektem w kontekście samochodowych instalacji gazowych jest ekologia. Przeprowadzone badania ukazują, że stosowanie gazu płynnego w porównaniu z benzyną powoduje zdecydowane zmniejszenie poziomu emisji toksycznych substancji do atmosfery.
Jeżeli porównamy emisję spalin benzyny, benzyny bezołowiowej, oleju napędowego i LPG, widać, że tlenki azotu, na przykład węglowodory oraz tlenki i dwutlenki węgla są wytwarzane przez wszystkie paliwa, ale ołów już tylko przez benzynę. Natomiast najbardziej niebezpieczny produkt spalania, jakim jest bezwodnik siarkawy i ołów są nieobecne w LPG, zaś węglowodory niepalne są w wyniku spalania LPG dużo mniej szkodliwe niż w innych paliwach (LPG nie zawiera aldehydów i zapachów aromatycznych).
Za uznaniem LPG paliwem ekologicznym przemawiają też wyższe właściwości termodynamiczne, ułatwiające dokładniejsze spalanie.
W porównaniu z benzyną stosowanie LPG powoduje zdecydowanie niższy poziom emisji toksycznych substancji do atmosfery. Redukcja zanieczyszczeń może sięgać około 60 procent w przypadku tlenku i 10 procent w przypadku dwutlenku węgla.
Powyżej przedstawiliśmy kilka faktów dotyczących instalacji gazowych w samochodach. Jako kolebkę auto-gazu bez wahania możemy wskazać dwa kraje europejskie: Holandię i Włochy. Produkty z Włoch wypełniają w przeważającej części polską ofertę samochodowych systemów gazowych. Bez wątpienia liderem wśród tych marek jest włoski produkt spod znaku BRC. Wieloletnia polityka tej firmy, ukierunkowana przede wszystkim na jakość w bardzo wyraźny sposób przełożyła się na wysoką sprzedaż i zaufanie klientów z całego świata. BRC to znakomity "motoryzacyjny maratończyk", który równym tempem podąża za nowo wprowadzanymi rozwiązaniami technicznymi, jakie serwują poszczególne koncerny samochodowe. Faktem stała się możliwość montażu autogazu do niemal wszystkich samochodów benzynowych z całego świata, a zaawansowane technologie nowoczesnych systemów gazowych BRC gwarantują ich bezawaryjną pracę przez długie lata użytkowania, z zachowaniem fabrycznych parametrów silnika.